BiH počinje zarađivati na nebu

Osim zemalja zapadnog Balkana, u Inicijativi sudjeluju Slovenija i Austrija, a sve je u skladu s europskim ciljevima o slobodnom zračnom prometu.

Novi režim odabira ruta u zračnom prostoru BiH, koji je stupio na snagu prošlog tjedna, trebao bi dovesti do povećanja avio-prometa, pa samim tim bi mogao dovesti i do više zarade za BiH na ime korištenja našeg zračnog prostora, objavile su Nezavisne novine.

Naime, kako je rekao Rade Zucić, glasnogovornik Agencije za pružanje usluga u zračnom prometu BiH, može se očekivati kako će zbog novih pogodnosti doći i do povećanja konkurentnosti na tržištu pružatelja usluga u zračnom prometu i do povećanja zarade. Nezavisne novine podsjećaju kako su prije godinu dana zračne kontrole zemalja jugoistočne Europe, Slovenije i Austrije potpisale su Memorandum o suradnji u implementiranju Inicijative za uspostavljanje slobodne rute letenja zajedničkog zračnog prostora jugoistočne Europe, koji se upravo počeo implementirati.

To praktično znači da će avio-kompanije koje iz zapadnog i središnjeg dijela Europe lete k Bliskom istoku i južnom dijelu Azije ubuduće moći birati izravne rute k svom odredištu, što će, s obzirom na geografski položaj zapadnog Balkana, dovesti do toga da će više kompanija prelijetati naš zračni prostor, pa samim tim potencijalno i do većih prihoda za zemlje koje budu na ruti. Osim zemalja zapadnog Balkana, u Inicijativi sudjeluju Slovenija i Austrija, a sve je u skladu s europskim ciljevima o slobodnom zračnom prometu.

“Na osnovu najkraćeg raspoređivanja rute, potencijalne uštede po danu su do 1.940 nautičkih milja u razdaljini leta, 285 minuta tijekom leta, a smanjenje potrošnje goriva bi trebalo iznositi od 8.000 kilograma i smanjenja emisija karbon dioksida od 25.500 kilograma”, navode u BH ANSA. Osim toga, oni tvrde da će novi režim kompanijama omogućiti da bolje iskoriste vjetar ili da se prilagode prekidima mreže. “Ova inicijativa ne radi samo na ostvarivanju ciljeva Europske komisije u vezi s implementacijom ‘Slobodne rute’ širom Europe, već i ispunjava zahtjeve korisnika zračnog prostora za dostupnost što više opcija rute za isti model parova gradova”, navode oni, te ističu da bi godišnje kompanije mogle da smanje dužinu trajanja letova za gotovo 700.000 nautičkih milja.

“Ovo je značajna prekretnica ka uspostavljanju slobodne rute zračnog prostora širom cijele Europe – korak po korak jedinstveno evropsko nebo postaje stvarnost. Inicijativa za uspostavljanje slobodne rute letenja zajedničkog zračnog prostora jugoistočne Europe će imati koristi od avio-kompanija, putnika i životne sredine”, tvrdi Heinz Sommerbauer, izvršni direktor kompanije Austro Control, koja održava kontrolu zračnog prostora iznad Austrije.

Davorin Primorac, direktor BHANSA, kaže da su zadovoljni ostvarenim rezultatom suradnje pet pružatelja usluga zračne plovidbe. “Veoma smo blizu postizanja cilja za najefikasnije korištenje zračnog prostora baziranog na stvarnim potrebama i gdje to bude moguće, za izbjegavanje stalne segregacije zračnog prostora, uz optimizaciju performansi mreže u skladu s međunarodnim standardima zrakoplovstva i preporučenom praksom“, rekao je Primorac. Nezavisne novine navode kako bi prema direktivama EU, do 2022. godine ovakav vid slobodnog odabira ruta trebao biti implementiran na prostoru cijele Europe.

Izvor: bljesak. info