shutterstock_141897622

Čime začiniti hranu u fazi postblagdanske detoksikacije?

Nakon blagdanskog obilja i puno “praznih” kalorija koje se redovito konzumiraju u ovakvim prigodama vrijeme je za oporavak organizma.

Stručnjaci danas debljinu vide kao bolest koja može skratiti životni vijek te ju povezuju s nastankom mnogih drugih bolesti. Debljina doista nije samo estetski problem nego zahvaća gotovo sve aspekte života. Doduše, smanjenjem težine nećete biti pametniji, bolji, prihvaćeniji u društvu, a vjerojatno ni ljepši, ali ćete svakako učiniti dosta toga dobroga za svoj organizam i zdravlje.

Do vitkosti se ne dolazi rigoroznim dijetama, već promjenom cjelokupnog životnog i prehrambenog stila. No ponekad i neke sitnice, poput toga da počnete koristiti drugačije namirnice i začine, mogu, uz sve ostalo, učiniti značajnu razliku te potaknuti uspjeh. Elle.hr je istražio koja to četiri začina mogu biti vaši najkorisniji saveznici u mršavljenju i zašto.

Čili

Kapsaicin je sastojak koji daje ljutinu čiliju. Jela začinjena čilijem potiču znojenje te veću potrošnju energije. Čili također potiče izmjenu tvari te topi masnoće.

Đumbir

Azijski korijen povisuje “radnu” temperaturu tijela te time potiče topljenje masnoće. Đumbir je odličan oguljen, nariban ili nasjeckan u raznim povrtnim jelima, salatama, s rižom ili kao čaj.

Papar

Piperin, tvar koju sadrži papar, sprječava stvaranje novih stanica masnoće. Njegova ljutina također pojačava izmjenu tvari.

Kurkuma

Kurkumin, tvar koju sadrži kurkuma, smanjuje apetit. Osim toga regulira stvaranje žučne kiseline te potiče topljenje masnoće.