Duže spavanje smanjuje potrebu za konzumiranjem slatkiša

Ukoliko volite slatkiše, teško je odoljeti im u kasnim večernjim satima, ali znanstvenici imaju rješenje za to – idite ranije u krevet.
Istraživanje je pokazalo kako 20 minuta dodatnog sna smanjuje potrebu za slatkim. Istraživači sa Sveučilišta King u Londonu utvrdili su da ljudi koji provedu više vremena u krevetu, ali ne predugo, uspijevaju jesti zdravije.

Testirali su grupu ljudi koja je spavala manje od sedam sati noću. Rečeno im je da odlaze u krevet 21 minutu ranije, što je rezultiralo time da su smanjili unos nezdravih šećera i drugih namirnica za 10 grama, što je trećina ukupne količine koja se preporučuje na dnevnoj bazi.

Grupa je smanjila i unos ugljikohidrata. Vjeruje se da nedostatak sna djeluje na moždane ćelije tako da više reagiraju na nezdravu hranu. Ovo je i jedan od razloga što ljudi koji ne spavaju dovoljno imaju višak kilograma.

Ranija istraživanja pokazala su kako nedostatak sna djeluje na ljude tako da pojedu 385 dodatnih kalorija dnevno.

U istraživanju su sudjeovale dvije grupe u kojim je bila po 21 osoba. Jedna grupa je spavala između pet i sedam sati, a druga je spavala dodatnih 21 minutu. Nakon mjesec dana druga grupa je smanjila unos šećera za 9,6 grama dnevno. Vremenom su produžili i vrijeme spavanja za 55 minuta.

“Sat vremena duže u krevetu može dovesti do zdravije prehrane”, poručili su stručnjaci.