ERONETOV MARKETING 98 posto novca televizijama u Sarajevu, B. Luci i Bjeljini, 2 posto Našoj tv

Hrvatske telekomunikacije Mostar objavile su natječaj pod nazivom “Pružanje usluga planiranje i zakup medija”.

Mostarska telekomunikacijska kompanija, vidljivo je to iz dokumentacije koja je u posjedu Hrvatskog Medijskog Servisa, planira u narednom jednogodišnjem razdoblju potrošiti za oglašavanje milijuna maraka. I taj iznos za kompanije veličine HT Eroneta, koje se bave pružanjem telekomunikacijskih usluga nije velik.

Pitanje je, međutim, kako je Eronet planirao utrošiti taj novac i što će biti rezulati te marketinške investicije.

Od milijun maraka za oglašavanje na televizijama u BiH, HT Eronet , prema media planu kojeg još uvijek mogu otkupiti marketinške agencije, namjerava potrošiti 280.000 KM. Najviše novca planirali su potrošiti za objavu reklama na Federalnoj televiziji, čak 40.000 KM, jedanko kao i na OBN-u, po 36.000 KM planirano je za oglašavanje na PINK-u BiH i BHRT-u, za BN televiziju planirano je 32.000 KM, za FOX tv 20.000, za RTRS 16.000, ATV Banja Luka 10.000, koliko i za NTV Hayat.

Među 11 televizija koje će u narednih godinu dana financirati HT Eronet, čije usluge dominanto koriste Hrvati samo je jedna televizija na hrvatskom jeziku- Naša tv, na kojoj je mostarska kompanija planirala zakupiti oglasni prostor u vrijednosti od mizernih 6.000 KM.

Drugim riječima, televizije sa sjedištem u Sarajevu, te Banjaluci i Bijeljini dobit će ukupno 274.000 KM, ili skoro 98 posto, dok će televizije na hrvatskom jeziku dobiti tek nešto više od 2 posto Eronetovog marketinškog proračuna za tv oglašavanje.

Posebno zanimljiv je Eronetov marketinški plan za radio postaje i internetske portale, prema kojem će radio postaje na srpskom i bosanskom jeziku dobiti dvostruko više novca od radiopostaja na hrvatskom jeziku, za koje je izuzev Radia dobre vibracije, planirano po skromnih 2000 KM u razdoblju od godinu dana. Toliki iznos, 2000 KM planiran je i za radio Herceg Bosne, koji signalom pokriva gotovo cijelo područje BiH. Pri tom, gotovo polovica lokalnih radipostaja, koje program emitiraju na hrvatskom jeziku, u BiH neće dobiti ni marke.

Za oglašavanje na različitim internetskim stranicama Eronet je planirao utrošiti 250.000 KM. Nije, međutim, jasno po kojim kriterijima su birali web siteove na kojima se planiraju oglašavati. Broj posjetitelja Eronetu sigurno nije bio kriterij kojim su se rukovodili, jer su neke od najposjećenijih i najrelevantnijih portala, kao što je primjerice Dnevnik.ba ( portal na hrvatskom jeziku) planirali zakup oglasnog prostora za godinu dana, u iznosu od mizernih 1000 KM, dok na stranicama tipa xclaim network, EMG Network i Clicktack Network namjeravaju zakup oglasnog prostora od čak 76.000 KM. Većinu novca planiranog za internet oglašavanje Eronet će, opet, potrošiti na financiranje on line medija na bosanskom i srpskom jeziku. Novac namjenjen medijima na hrvatskom jeziku podjelit će, također, na čudan način. Izuzev Bljeska i Poskoka, te portala Jabuka tv, ostalima će dati mrvice “internetskog marketinškog kolača”. Pri tom “mrvice”, po tisuću maraka, dobit će i neki portali ili web stranice kojih već odavno nema na „mapi posjećnosti”, dok je neke od najrelevantnijih on line medija na hrvatskom jeziku, među kojima je i HMS, Eronet izostavio iz svog media plana.

Marketinški plan mostarske telekomunikacijske kompanije otvara dva pitanja. Prvo radi li se o investiciji koja će Eronetu donijeti nove korisnike i dodatan prihod koji bi trebao biti veći od uloženog u oglašavanje. Budući Eronet planira većinu novca utrošti na oglašavanje na medije na bosanskom i srpskom jeziku, a takvu marketinšku kampanju, usmjerenu u vrijeme vlasti tzv. Alijanse i „Platforme“, i dalje vodi, logično bi bilo zaključiti da među korisnicima ima najviše Bošnjaka i Srba. Unatoč tomu što troši milijune maraka ogromna većina Eronetovih korisnika i dalje su građani hrvatske nacionalnosti.

No, Eronet zato ovakvom osmišljenim medijskim planom postiže nešto drugo. Svjesno ili nesvijesno novcima koje uprihoduje od svojih korisnika, većinom građana hrvatske nacionalnosti, godinama finacira i one medije koji vode specijalni medijski rat protiv Hrvata u BiH, koji kriminaliziraju i demoniziraju legitimne hrvatske zahtijeve za ravnopravnošću, a hrvatske političare nazivaju fašistima i ustašama, dok hrvatskim medijima daju mrvice.

S druge strane bilo bi zanimljivo alalizirati koliko primjerice sarajevski BH Telecom, koji je po prihodima i dobiti višestruko veća kompanija od HT Eroneta godišnje troši novca za oglašavanje u medijima na hrvatskom jeziku. I onda se pitamo zašto smo tu gdje jesmo./HMS/