Jim Carrey kontra Facebooka

Dok Mark Zuckerberg sve češće govori o promjenama u Facebookovu algoritmu koje bi trebale biti usmjerene prema dobrobiti i sreći korisnika, usprkos tome što će se takve promjene negativno odraziti na vrijeme koje oni provode na ovoj društvenoj mreži, sve je veći broj kritičara Fejsa koji smatraju kako ova mreža ima loš utjecaj na djecu, ali i kako nisu napravili dovoljno kako bi zaštitili korisnike od lažnih vijesti i ruskog utjecaja.

Tako su početkom ovog tjedna bivši zaposlenici i investitori Facebooka i Googlea, koji su zgroženi onim u što su se ove kompanije pretvorile, najavili edukativne kampanje koje će biti usmjerene edukaciji djece i njihovih roditelja te bi ih trebale upozoriti na opasnosti od (prevelikog korištenja) tehnologije i na negativan utjecaj koji ove kompanije i društvene mreže imaju na najmlađe.

Osim bivših zaposlenika ovih kompanija, svoj glas protiv Facebooka digao je i poznati komičar i glumac, ali i jedan od dioničara Facebooka Jim Carrey. U objavi na Twitteru i Facebooku Carrey je rekao kako će prodati dionice Facebooka (nije poznato koliko dionica Zuckerbergove kompanije posjeduje) i izbrisati svoju stranicu na ovoj mreži (što je, čini se, već napravio). Kao razlog ovog poteza naveo je miješanje Rusije u američke predsjedničke izbore putem Zuckerbergove mreže – Facebook je od toga profitirao, a i dalje se ne trude dovoljno kako bi zaustavili slične probleme. Također, pozvao je sve investitore koji misle “o našoj budućnosti” na isti potez, odnosno gašenje profila i prodaju dionica te je ovu objavu popratio hashtagom #unfriendfacebook.

Nakon što su se u javnosti pojavile prve informacije o ruskom utjecaju na američke izbore i propagandi koja je, među inim, širena lažnim vijestima upravo putem Facebooka (mnogi smatraju kako su upravo takva propaganda i lažne vijesti odlučili pobjednika izbora), Zuckerberg je prvo odbacio te ideje i navode, no s vremenom je promijenio ploču i priznao kako je riječ o velikom problemu jer su tijekom posljednjih godina ruski oglasi s lažnim vijestima na ovoj mreži dosegli više od 120 milijuna američkih korisnika Fejsa.

Osnivač ove mreže najavio je borbu protiv malicioznih aktivnosti na Facebooku koja uključuje promjenu algoritma i zapošljavanje novih moderatora sadržaja, no ne može garantirati kada će u potpunosti iskorijeniti prikazivanje lažnih vijesti i oglasa na Facebooku. Upravo to smeta Carreyju čiji je glasnogovornik novinarima naglasio kako se društvene mreže i njihovi šefovi moraju biti odgovorni i aktivnije nadgledati sve što se događa na Facebooku.

Izvor: Quartz/dnevnik.hr