Oton Sabo: život pilota, inženjera i inovatora

Ljudi koji krote zakone fizike, poput našeg sugovornika Otona Sabe poslovima najčešće pristupaju studiozno, tako je i bilo i s ovim intervjuom. Čovjek specifičnog imena i još posebnije karijere. Inženjer i inovator, za neke tehnički entuzijast, za druge mentor. Djelatnik nekadašnje zrakoplovne industrije Soko Mostar i voditelj modelarske sekcije aerokluba 1949.

Kada je došao u Soko i dobio priliku pokazati što zna i umije, više nije bilo dvojbe da je to čovjek kojega moraju zadržati. On se odužio konstrukcijom aviona koje je tadašnja tvrtka proizvodila za domaće i strano tržište. Oton je uvijek razmišljao unaprijed te je bio vrlo učinkovit u izradi ideja za probleme koji bi se pojavili, bila to krilca aviona ili vjetroelektrana za višestruku primjenu.

Neke od ideja je zaustavio rat, a silazna krivulja je nakon rata pratila njegov najdraži hobi – aeromodelarstvo. U mostarskom je aeroklubu dugo živio punim plućima, organizirao aeromitinge, upoznavao pučanstvo s letenjem, obučavao pilote, padobrance i ostale. Danas zbog neriješenog vlasništva vojne imovine klub nema svoje stare prostore, a time ni svrhu koju su imali. Na papiru postiji, ali je daleko od nekadašnjeg značaja u svijetu modelarstva. No, Oton i danas rado ode na otvoren prostor, sam ili s mladim prijateljima s istim entuzijazmom pušta u zrak modele letjelica koje ‘život znače’.

Da je Otonov mlađahni preletio njegove fizičke godine govori i uspješna borba s karcinomom pluća. Zahvalan je doktorici Gordani Berić s timu s onkologije što su mu omogućili i dalje širiti znanja. S te strane zahvalni su mu u Centru za tehničku kulturu gdje je bio jedan od prvih idejnih začetnika.

U video prilogu pogledajte/poslušajte dio zanimljive zrakoplovne tradicije mostarskog kraja, kako je Oton bio prisiljen sletjeti u krumpire, što vrijedi poručiti današnjim generacijama te ostale teme.


TAG