SDS, SNSD i SDA najviše trošili u izbornoj kampanji

U ovogodišnjoj kampanji za Opće izbore u Bosni i Hercegovini zabilježen je značajan pad troškova oglašavanja putem tradicionalnih medija budući da većina stranaka i kandidata koristi nove medije.

Najviše sredstava na oglašavanje na televiziji i u tisku utrošile su Srpska demokratska stranka (SDS) 430.000 KM, Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) 380.000 KM, te Stranka demokratske akcije (SDA) oko 310.000 KM.

To su potvrdili preliminarni rezultati monitoringa izborne kampanje, koje je danas u Sarajevu objavio Transparency International (TI) u Bosni i Hercegovini.

– Slijedi Demokratski narodni savez (DNS) sa oko 258.000 KM, Ujedinjena Srpska sa oko 233.000 KM, Partija demokratskog progresa (PDP) sa oko 240.000 KM, Savez za pobjedu oko 143.000 KM, Savez za bolju budućnost (SBB) BiH sa oko 104.000, Socijaldemokratska partija BiH (SDP) sa oko 26.000 KM, dok je Hrvatska demokratska zajednica (HDZ) BiH imao zabilježene samo četiri objave oglasa – rekla je v.d. izvršnog direktora TI u BiH Ivana Korajlić.

Nalazi ukazuju da je najviše predizbornih skupova imao SNSD (87), zatim DNS (70) i SDS (65) s tim što su se kandidati SDS-a uglavnom predstavljali na skupovima zajedno s kandidatima ostalih članica Saveza za pobjedu, uključujući i PDP (15 skupova).

– S ukupno 12 skupova Pokret demokratske akcije (PDA) spada u stranke sa najmanje održanih skupova, a slijedi je HDZ BiH sa 27 upriličenih skupova. PDA se bazirala na teritoriju Tuzlanske županije, dok je HDZ BiH više pažnje posvetio posjetima gradovima i općinama, institucijama te sastancima s lokalnim župnicima i udruženjima – dodaje Korajlić.

Ukupno je devet političkih stranaka do 2. listopada potrošilo više od 2,1 milijuna KM na oglašavanje na televiziji i u tisku, a 10 stranaka organiziralo je više od 430 skupova i predizbornih događaja.

Prateći aktivnosti kandidata političkih stranaka koji obnašaju dužnosti u zakonodavnoj i izvršnoj vlasti, TI je utvrdio da su najviše aktivnosti imali predsjednici SNSD-a i HDZ-a Milorad Dodik i Dragan Čović.

– Milorad Dodik imao je 51 aktivnost u kampanji, dok je u istom razdoblju prošle godine imao samo 9. Na isti način Dragan Čović imao je 42 u usporedbi s 22 u rujnu 2017. godine – poručila je Korajlić.

Izvor: Fena