Sennin utjecaj na legendarni NSX

Početkom svibnja prošla je još jedna godišnjica smrti vozača Formule 1 Ayrtona Senne. Prilika za prisjetiti se zanimljive priče…

Chicago. 1989. godina. Sajam automobila. Središnje mjesto Acurinog izložbenog prostora zauzima ono što će ubrzo postati prepoznato kao najbolji sportski automobil ikada – NSX. Iznimno bitan projekt japanskog proizvođača koji se do tada nije usudio boriti s klasom superautomobila instantno je oduševio prekrasnom karoserijom u potpunosti izrađenom od aluminija i konfiguracijom koja podrazumijeva središnje smješteni V6 motor, također aluminijski, ručni mjenjač i pogon na stražnje kotače. Honda je s razlogom imala velika očekivanja od automobila i planirala ga je uskoro poslati u prodajne salone.

Pozitivne reakcije publike također nisu izostale i posljednja testiranja na Suzuki polako su se privodila kraju. Tek koji mjesec udaljeni od proizvodnih pogona, Hondini inženjeri spletom su gotovo slučajnih okolnosti dobili priliku upitati još jednog čovjeka za mišljenje. Bili su prilično sigurni da će povratne informacije dobiti u obliku hvalospjeva i odobravanja. Čovjek koji je priupitan za savjet bio je tada jedan od najuspješnijih vozača Formule 1, a njegovo će se ime još dugo, dugo provlačiti kroz brojne liste najutjecajnijih ljudi u svijetu autosporta – bio je to Ayrton Senna.

Senna je pomalo suzdržano izjavio da nije siguran može li dati upotrebljiv savjet za velikoserijski automobil, no nakon te rečenice uslijedio je jedan „ali“ koji Honda definitivno nije očekivala, uz komentar da je NSX malo – „fragilan“. Iako u početku pomalo uzdrmani, Hondini su inženjeri stoički podnijeli kritiku, a jedino što im je u tom trenutku preostalo je vratiti se za razvojni stol, a potom i na trkaću stazu kako bi odradili dodatna testiranja. Pritom je proslavljeni vozački heroj postao bitan dio tima sa zadatkom da savjetuje inženjere kako bi ovoga puta podesili ovjes „kako spada“.

Rezultat zajedničkog rada bila je za pedeset posto veća krutost šasije čime je NSX konačno dobio i zeleno svjetlo od strane „Kišnog čovjeka“, kako je svojedobno Senna prozvan zbog fantastičnog vozačkog umijeća demonstriranog u mokrim uvjetima. Dan-danas teško je zamisliti da bi bilo koji marketinški odjel odradio više za taj sportski automobil nego što je to učinio Senna svojim magičnim dodirom.

U videu pogledajte Senninu vožnju u cipelama i poslušajte zvuk Honde NSX.

Izvor: klipmagazin.com