lijenost

Slatko-gorko odugovlačenje

“Odugovlačimo da bismo sebi ugodili da se nastavimo osjećati dobro”, kaže Tim Pychyl, profesor psihologije na Carleton sveučilištu u Ottawi. ”Ako nas zadatak frustira ili nam je dosadan, izbjegavanje obaveza nam omogućava da pobjegnemo od negativnih emocija.” Odugovlačenje postaje problem kada potkopava zdravlje i to da se dobro osjećamo, piše Telegram.hr.

Ozbiljno odlaganje i odugovlačenje izvršenja zadatka može dovesti do stresa, tjeskobe i problema u odnosima sa ljudima. Može dovesti i do zanemarivanja zdravstvenih problema. Prvi korak upravljanja odugovlačenjem je razumijevanje i suočavanje sa strategijom kako se nositi sa osjećajima koji nas ne čine sretnima. Dobra je vijest da postoji puno načina kako upravljati ovakvim ponašanjem. Razumijevanje kako odugovlačenje izgleda i zašto to radimo, može pomoći promjeni ponašanja.

Rokovi se približavaju

Ne znači da ste odugovlačili ako žurite učiniti nešto jer se rok predaje približava. U redu je ostaviti nešto za zadnji čas jer znate da imate dovoljno vremena. Odugovlačenje je kada ste planirali početi na nečemu raditi ranije, a niste jer vam se nije dalo. Umjesto toga ste možda sređivali kuću, slagali račune, radili bilo što drugo osim onoga što bi trebali.

To je kao moralna supstitucija jer su i ove stvari bile na vašoj listi. Jedan način izbjegavanja kašnjenja je da sebi zadajete manje ciljeve, kaže Piers Steel profesor sa University of Calgary.

Ovakva strategija pomaže svakodnevnoj motivaciji, ne samo dan prije roka. Što je cilj bolje definiran, to bolje.

Važno je pronaći mali, lako dostupni korak

Možda vas je liječnik upozorio da imate faktore rizika srčanog udara i da morate početi vježbati. Ali vrlo je vjerojatno da potencijalna bolest nije dovoljan razlog da se pokrenete ako ste skloni odugovlačenju. Najbolji način da počnete rješavati problem je da krenete pomalo. Svakim danom bit ćete bliže cilju.

Možda je spretno da traku za trčanje ili nešto drugo imate kod kuće pa ne morate ići u teretanu jer vam i to predstavlja dodatni napor i odugovlačite odluku o početku vježbanja. Ključ je da pronađete mali, lako dostupan korak koji će vas pokrenuti i dovesti ka cilju promjene ponašanja.

Kontrolirajte se u predugom boravku na fejsu

Odugovlačenje nije samo izbjegavanje onoga što trebate uraditi nego i način da se nađe put da sebi odvratite pozornost. Obično to radimo jedenjem, gledanjem televizije, snom ili društvenim mrežama. Da bi prevladali odugovlačenje morate kontrolirati sebe u predugom boravku na, npr., Facebooku. Učinite pristup mrežama težim. Nemojte da vam šifra bude ista kao na stvarima vezanima za posao.

Znanstvenici su testirali i aplikaciju Saent koja korisnike tjera da malo čekaju prije nego mogu pristupiti fejsu ili nekim drugim stranicama. Istraživanje kaže da su ljudi koji odugovlače impulzivni. Zgrabit će na primjer, čokoladicu ili desert u dućanu iako su planirali lagani obrok i početak dijete. Maknete li sve što vas dovodi u iskušenje, slatkiši, facebook i slično, možda ćete odlučiti to preskočiti.

Oduglovlačenje može uništiti prijateljstva i brakove

Drugi problem s odugovlačenjem je da remeti vaše odnose sa ljudima. Nikada nemate osjećaj da ste tijekom radnoga dana dovoljno učinili pa na sve kasnite, odgađate dogovore sa prijateljima, nemate vremena igrati se s djecom. Krivnja je prvi osjećaj povezan sa odugovlačenjem.
Odugovlačenjem povređujete druge što može uništiti prijateljstva i brakove. Puno je knjiga koje savjetuju kako izbjeći ovakvo ponašanje. Jedini način za dugoročno pobojšanje stanja je da prestanete misliti na to što ne želite uraditi i razmislite o tome koji su maleni koraci koje morate poduzeti da bi prekinuli odugovlačenje.

Odugovlačenje utječe na izbor društva. Oni koji odugovlače imaju tendenciju priklanjanja ljudima koji su i gori od njih, a odbijanja onih koji obavljaju poslove na vrijeme ili prije roka. Pokušajte to promijeniti i priklonite se ljudima koji su marljiviji i savjesniji u izvršavanju zadataka. Emocije i stavovi su zarazni. Vjerojatno je da će njihov pristup i vas promijeniti.

Izvor bljesak.info