Vujanović: “Kvaliteta i brendiranje domaćih proizvoda put do potrošača”

Federalni ministar trgovine Zlatan Vujanović u Mostaru je u ponedjeljak potpisao ugovore s predstavnicima udruga potrošača o dodjeli sredstava za podršku u 2016. godini. Federalno ministarstvo trgovine osiguralo je za ovu godinu 70.000 KM za sufinanciranje redovnih aktivnosti i provođenje projekata udruga.

Uvjete javnog poziva ispunili su Klub potrošača Odžak, Savjet potrošača Bosansko-podrinjske županije Goražde, Klub potrošača Tuzla, Udruga za unaprjeđenje kvalitete življenja FUTURA Mostar i Udruženje potrošača Kantona Sarajevo.

Među udrugama potrošača vlada zabrinutost da će promjene Zakona o unutarnjoj trgovini u Federaciji i liberalizacija tržišta ugroziti domaće proizvođače prehrambenih artikala.

Naime, Europska unija naložila je ukidanje članka Zakona o unutarnjoj trgovini u Federaciji kojim se trgovački lanci površine najmanje 1000 kvadratnih metara obvezuju da će nuditi najmanje 51 posto domaćih prehrambenih proizvoda. Promjene tog zakona još su u parlamentarnoj proceduri, a Vujanović je izrazio uvjerenost da će čak i uvođenjem liberalnijih odnosa na tržištu prevladati kupnja domaćih proizvoda:

“Nedavno istraživanje slovenske tvrtke Medijana pokazalo je da je zastupljenost domaćih proizvoda u potrošačkoj košarici prosječnog potrošača u BiH 57 posto. To pokazuje da su domaći proizvodi kvalitetniji i konkurentniji. Kvaliteta i brendiranje naših proizvođača put su prema domaćoj potrošačkoj košarici, a oni su dosad pokazali da to odlično rade”, naglasio je.