Hrvatski i talijanski vinari razmijenili iskustva u Međugorju

Seminar “Moderne tehnologije u proizvodnji vina i marketing vina” bavio se u srijedu poboljšanjem ukupne učinkovitosti proizvodnje vina i njegovom promocijom na domaćem i međunarodnom tržištu. Tihomir Prusina, glavni enolog Vinarije Čitluk, održao je predavanje o autohtonim hercegovačkim sortama Žilavki i Blatini, a govorila je i talijanska enologinja Barbara Tamburini.

“Žilavka i Blatina su prepoznatljiva vina jer ih nema nigdje u svijetu. Tim vinima nekada se opskrbljivao i bečki dvor. Danas bi se trebao napraviti marketinški pomak kako bi ta vina bila prepoznatljivija. Žilavka i Blatina su autohtone sorte, a takve sorte drage su svakom vinoljupcu”, komentirao je Prusina.

Potrošnja vina u BiH trenutačno je na razini nešto više iznad pet litara po stanovniku. Na svjetsko tržište se izvozi više od 50 posto. Potreban je pojačan i agresivniji marketing, poručili su sa seminara u Etno selu Herceg kojeg su organizirali Udruga vinara HercegoVINA, Veleposlanstvo Republike Italije u BiH i ICE Sarajevo.