Denis Zvizdić

Zvizdić: “Sredstva od akciza isključivo za autoputeve i magistralne ceste”

“Sredstva od povećanja trošarina na gorivo bit će isključivo korištena za izgradnju autoputeva i za modernizaciju i izgradnju magistralnih cesta u BiH. Entitetske vlade ih neće moći koristiti za bilo koju drugu namjenu ili svrhu osim izgradnje cestovne infrastrukture”, izjavio je predsjedatelj Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić gostujući u Dnevniku TV1.

Naglašava da će 10 feninga od trošarina ići za izgradnju autoputeva, a pet feninga za modernizaciju magistralnih cesta.

Nakon što je set zakona o trošarinama nedavno usvojen u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH, Odbor za financije i proračun Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH u ponedjeljak, u prvoj komisijskoj fazi, nije podržala set zakona. Negativno mišljenje Odbora Zastupnički dom trebao bi razmatrati na sjednici zakazanoj za 10. svibnja.

“Trošarine su prebačene na polje politike koja onda omogućava široki spektar spinova, različitih pristupa, uglavnom paušalnih ocjena i procjena ciljeva koji će se postići usvajanjem zakona o trošarinama”, mišljenja je Zvizdić.

Kaže da je od svih očekivao podršku usvajanju navedenih zakona jer sredstva idu za izgradnju cestovne infrastrukture.

“Više od 73 kilometra će se graditi u Krajini i zato sam očekivao da zastupnici koji dolaze iz Krajine glasuju za trošarine jer to znači značajno unaprjeđenje cestovne infrastrukture u Krajini. Radit će se više od 13 obilaznica, među kojima su one oko Bugojna, Ključa, Vakufa, Livna, Tuzle, Novog Travnika, Gruda, Kalesije, Cazina, Kiseljaka, Goražda i Odžaka”, naveo je Zvizdić.

Rekonstruirat će se i graditi mostovi u Srebreniku, Bihaću, Ključu, Jajcu, Nemili, Olovu, Goraždu…

“Govorimo o izgradnji novih magistralnih cesta kao što je Stolac – Neum, Karaula 1, više od 30 novih kilometara u području Unsko-sanske županije. Općenito, modernizacija cesta ubrzava protok roba, ljudi i kapitala te BiH pretvara u atraktivnu zemlju za domaća i strana ulaganja”, istaknuo je Zvizdić.

Po njegovim riječima, početak izgradnje navedenih dionica i još, kako kaže, 13 dionica na trasi Koridora Vc za koje postoji osigurano 860 milijuna eura, znači pokretanje minimalno 25 kompatibilnih gospodarskih grana koje su vezane za cestogradnju i otvaranje stotina i tisuća novih radnih mjesta.

Prema njemu, u idućih šest do sedam godina imali bi investicijski obuhvat viši od milijardu eura.

“Bilo bi moguće izgraditi 150 km autoputa, čime bi autoput, osim jedne dionice od 25 km, bio praktično završen. Time bi se BiH svrstala u zemlje s kvalitetnom infrastrukturom, što je potrebno ako želimo ubrzani europski razvoj i na optimalan način valorizirati resurse i staviti ih u funkciju ekonomskog razvoja”, rekao je Zvizdić.

Bez cestovne infrastrukture, zaključio je, BiH neće biti atraktivna za domaće i strane investicije.

“U ovom trenutku imamo postignute dogovore s međunarodnih financijskim institucijama na razini više od 860 milijuna eura. Da bi ta sredstva bila operativna, uvjet je da se usvoje zakoni o trošarinama kao instrument i jamstvo otplate tih kredita”, poručio je Zvizdić u Dnevniku TV1.

Predloženim setom zakona (Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trošarinama u BiH, Prijedlog zakona o izmjenama i dopuni Zakona o uplatama na Jedinstveni račun i raspodjeli prihoda i Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o sustavu neizravnog oporezivanja u BiH) predviđa se povećanje trošarina na gorivo za 15 feninga po litru, za izgradnju autocesta i cesta.

Usvajanje tih zakona jedan je i od uvjeta za nastavak aranžmana s Međunarodnim monetarnim fondom (MMF), odnosno to je uvjet da bi BiH uspješno prošla prvi pregled u okviru Proširenog aranžmana i bila joj doznačena tranša u iznosu od oko 155 milijua KM.