Ljudi koji vole kupovati došli su na svoje jer im je ovo najdraži dio godine.
Kako bi uštedjeli novac onda je veoma važno znati kako kupovati jeftino i pametno. Sniženja su svuda oko nas, dućani su krcati, a krpice samo čekaju na ‘pokupljanje’.
A najbolje vrijeme za kupnju odjeće, obuće, namirnica, namještaja i ostalih potrepština u Hrvatskoj sada će biti dva puta, umjesto dosadašnja tri.
I to maksimalno 60 dana: zimski popust od 27. prosinca do 25. veljače i ljetni popust od 1. srpnja do 29. kolovoza.
Kako kupovati jeftino i pametno?
Određuje to novi Pravilnik o uvjetima i načinu provođenja sezonskog popusta koji je stupio na snagu sredinom prosinca, a ujedno propisuje da redovna cijena i nova snižena cijena moraju biti jasno, vidljivo i čitko navedene.
U slučaju da svi proizvodi nisu rasprodani u navedenim rokovima, trgovac može nastaviti s prodajom robe po sniženoj cijeni do isteka zaliha, ali to ne smije oglašavati kao sezonski popust.
No, roba se može prodavati i izvan zimskih i ljetnih sniženja na akcijama, rasprodajama, ako ima kvar ili joj je istekao rok trajanja.
No, kako kupovati pametno i čime se kupci trebaju rukovoditi pri odabiru robe?
Zašto moramo biti oprezni i ne pokleknuti pred izazovima ‘zelenog čudovišta’ koje lako može progutati sve iz novčanika?
Kako kupovati bez mamurluka i hladnog triježnjenja sutradan kada se zgražamo prizorom pretrpanih vrećica nepotrebnih stvari?
Samo najpovoljnije
Prije svega, potrebno je, prema uputama Potrošača – Društva za zaštitu potrošača Hrvatske, napraviti plan prema financijskim mogućnostima.
U kupnju krećete kada utvrdite što je potrebno i gdje možete kupiti kvalitetan proizvod po najjeftinijoj cijeni, koja se odabire nakon proučavanja podataka o proizvodu (deklaracije).
Prilikom kupnje prehrambenih proizvoda, navodi Potrošač na svojim stranicama, obavezna je provjera roka trajanja.
– Kako biste nakon kupnje mogli reklamirati kupljeni proizvod i pokrenuti postupak reklamacije, potrebno je sačuvati račun, jamstveni list i svu popratnu dokumentaciju kupljenog proizvoda.
Trgovac je dužan potrošaču omogućiti podnošenje pisanog prigovora u svojim poslovnim prostorijama te pisanim putem potvrditi primitak istog.
Prigovor se također mora podnijeti poštom, e-mailom i faksom. U slučaju da prodavač reže, slaže ili pakira kruh, suhomesnate proizvode ili svježe meso bez rukavica, potrebno ga je upozoriti na taj propust – upućuju ga na Ured za zaštitu potrošača.
Čuvajte se napadaja ‘ludila’
Kupci ne bi trebali podleći šarenim letcima i obavijestima o najnevjerojatnijim popustima koji vise s polica ili stoje između redova robe.
Čak i pred ponudama velikih pakiranja s popustom, jednim dodatnim proizvodom gratis ili na dar, ne treba se “predavati” već razumno procijeniti je li tolika količina doista potrebna kućanstvu.
Pa ni pod glazbom u trgovini koja stvara zabavno i veselo okruženje koje potiče na kupovinu.
Kupujete ono što vam stvarno treba, proizvode koje si inače ne možete priuštiti ili nešto što vas već duže vrijeme mami, a sada je to moguće na super način ‘ubrati’. Jaknu, kaput, skijašku opremu, čizme ili gležnjače svakako je najbolje kupiti na zimskom sniženju.
Uvijek je poželjno imati dobru zimsku odjeću, baš kao i donje rublje kojeg nikad dosta i uvijek je dobra investicija.
Košulja, suknja, sako ili torba za koje se možda ne biste odlučili da nisu na akciji nisu na odmet.
Pritom se treba čuvati impulzivnosti, napadaja šoping ‘ludila’ i bjesomučnog punjenja vrećica. Nije najbolje kupovati čim su objavljena sniženja jer cijene još nisu toliko snižene koliko će biti kasnije.
Stoga treba malo pričekati i krenuti u kupnju nakon prvih navala, ali dobro odabrati trenutak kako proizvodi koje ste namjeravali kupiti ne bi već bili rasprodani.
Preporučujemo da pročitate:
- Tradicionalna njemačka kuhinja – zdravo i korisno
- Aplikacije za brojanje kalorija
- Hrana za energiju
- Kako napraviti eterično ulje u kućnim uslovima?
- Opremanje kuhinje: Prednosti kuhinje pravljene po meri