back to top
18.8 C
Mostar

Kako dizajnirati logo?

Drugi upravo čitaju

Sjajan logotip je više od slike i riječi, a dobar logotip govori o vašoj tvrtki – tko ste, što radite i za što se zalažete.

Važno je odvojiti vrijeme da to učinite kako treba.

Srećom, ne morate to učiniti sami. Koraci u nastavku vodit će vas kroz proces dizajniranja logotipa koji će vas uspješno brendirati na tržištu. Evo kako dizajnirati logotip.

Razvoj ideja za dizajn logotipa

Odredite primarnu funkciju svog logotipa. Logotip predstavlja vaš brend upotrebom oblika, fontova, boja i slika. Jasno o tome zašto trebate logotip može vas voditi u dizajnu.

Poboljšajte prepoznavanje. Je li vaša tvrtka nova ili se natječe s mnogo drugih igrača? Snažan logotip može pomoći kupcima da lakše prepoznaju vašu marku.

Napravite logotip koji se lako pamti. Dobar logotip je lakše zapamtiti nego imena, proizvode i usluge. S vremenom će kupac vaš logo povezati s vašom tvrtkom.

Stvorite povjerenje. Dio pridobijanja i zadržavanja klijenata temelji se na njihovoj spremnosti da vam vjeruju.

Snažan logotip koji prenosi vaše poštenje i integritet može pomoći klijentima da vam vjeruju.

Kako dizajnirati logo?
Kako dizajnirati logo?

Kako dizajnirati logotip

Razmislite o svom ciljnom tržištu. Važno je znati tko je vaš kupac, zatim prilagoditi izgled svog logotipa kako bi se svidio onima koji će koristiti vaše usluge.

Odlučite hoćete li u logotip uključiti naziv svoje tvrtke. Naravno, želite uključiti naziv tvrtke u logotip, ali to nije uvijek dobra ideja.

Uključite ime ako je prepoznatljivo, imate ograničene marketinške resurse ili želite izgraditi prepoznatljivost kod kupaca za naziv svoje tvrtke.

Nemojte uključivati ​​ime ako je preopćenito, predugo.

Imajte na umu sve različite načine na koje planirate koristiti svoj logotip.

Razmislite o najmanjoj veličini koja vam može zatrebati; ako naziv tvrtke neće biti čitljiv kada je logotip veličine favicona, možda bi bilo najbolje izostaviti ga iz dizajna.

Dizajn logotipa 

Slijedite shemu boja tvrtke. Ako je vaša tvrtka već uspostavila korištenje određenih boja u svojim potpisima, reklamama i drugim materijalima, važno je da se te boje odražavaju u logotipu.

Dosljedna upotreba boja stvara udobnost. Želite da klijenti mogu mentalno “povezati” vaš logo s vašom tvrtkom.

Ako se vaša tvrtka brendirala određenim bojama, javnost će razviti podsvjesnu povezanost s tim bojama.

Ako još nemate utvrđenu shemu boja za svoju tvrtku, provedite neko istraživanje psihologije boja kako biste mogli odabrati one prave.

Na primjer, crvena boja predstavlja snagu, strast, energiju i samopouzdanje, ali također može signalizirati opasnost.

Inspirirajte se, ali nemojte kopirati uspješne logotipe. Provjerite logotipe drugih tvrtki sličnih vašoj. Zapitajte se što vam se kod njih sviđa, a što ne. Što radi, a što ne.

Uspješan logotip trebao bi biti jednostavan, pamtljiv, bezvremenski i primjeren. Zadržite ih kao ciljeve dok se igrate s idejama.

Pojednostaviti. Iako bi moglo biti primamljivo pokušati prenijeti više poruka svojim dizajnom, pokušaj previše toga sabotirati će uspjeh vašeg logotipa.

Izbjegavajte previše boja, više fontova i slojevite slike. Zbunjujući ili natrpan logotip neće prenijeti jasnu poruku.

Ako u vašem logotipu ima previše vizualnih elemenata, kupcu će to biti teško obraditi. Neće znati gdje da traži ni što to znači.

Praktično gledano, jednostavan logo je lakše i jeftinije reproducirati. Budući da se vaš logotip može pojaviti na raznim stavkama—od zaglavlja do raznih reklama—održavanje jednostavnosti može vam dugoročno uštedjeti novac.

Kako dizajnirati logo?
Kako dizajnirati logo?

Ispitivanje dizajna

Stvorite više dizajna. U ranim fazama možda ćete imati nekoliko ideja koje želite izraziti u svom dizajnu logotipa. Stavite ih sve na papir da vidite što radi, a što ne.

Čak i dizajn koji je loš može potaknuti ideju ili ponuditi element koji želite zadržati u sljedećoj verziji svog dizajna.

Nacrtajte grubu skicu dizajna. Bolje je sve staviti na papir u početnim fazama dizajna vašeg logotipa.

Skiciranje je brz i jednostavan način da ideje izbacite iz glave na papir gdje ih možete lakše procijeniti.

Spremite stranice s dizajnom koji vam se nije svidio. Oni mogu potaknuti ideju ili ponuditi nešto vrijedno na daljnji upit.

Velike dizajnerske tvrtke često će skicirati desetke stranica koncepata logotipa prije nego što dodirnu računalni miš.

Poslušajte savjete profesionalaca i prvo se usredotočite na svoje skice.

Pokažite dizajn testnom tržištu. Možda će biti primamljivo krenuti dalje nakon što mislite da imate konačno rješenje, ali važno je dobiti povratnu informaciju.

Dobijte povratne informacije od ljudi na vašem ciljnom tržištu. Predstavite svoj dizajn(e) ljudima koji odgovaraju profilu vašeg idealnog kupca.

Možete im pokazati više dizajna ili jednostavno onaj za koji mislite da je najbolji.

Provjerite je li dizajn skalabilan. Razmotrite sve različite načine na koje možete koristiti svoj logotip – u novinskim oglasima, na potpisima, na svojoj web stranici.

Vaš logotip mora biti osjetljiv bez obzira na to je li reproduciran u malom ili velikom formatu.

Ako logotip ima previše detalja ili su linije pretanke, ti se elementi mogu izgubiti ili logotip može izgledati previše neuredno na malim dimenzijama.

Ako je nacrtan logotip koji dobro izgleda samo na veličini posjetnice, izgledat će “razvučen” kada se prikaže veći.

Programi za grafički dizajn kao što su Adobe Illustrator ili Inkscape omogućit će vam testiranje skalabilnosti vašeg dizajna.

Ako u početku radite ručno, pokušajte napraviti kopije svog dizajna u različitim veličinama.

Kako dizajnirati logo?

Dovršavanje dizajna

Napravite konačni nacrt. Na kraju, vaš logo mora biti digitaliziran. Možete to učiniti sami ili angažirati stručnjaka da to učini umjesto vas.

Naučite program za grafički dizajn.

Od programa koji se najčešće koristi je Adobe Illustrator, no ne isključujte Inkscape koji se može besplatno preuzeti s interneta.

Posjetite web stranice dizajnera kako biste vidjeli njihove portfelje. Želite odabrati nekoga tko ima iskustva u radu s dizajnom logotipa.

Saznajte više o troškovima. Opet, gdje se nalazite u procesu dizajna utjecat će na cijenu ove usluge.

Provjerite mrežne usluge. Postoji mnoštvo online usluga grafičkog dizajna koje vam omogućuju da platite određenu naknadu i zauzvrat dobijete nekoliko dizajna logotipa.

Slušaj dalje. Nakon što dovršite svoj logotip, važno je ostati otvoren za povratne informacije o dizajnu.

Koristite društvene mreže. Prvo testirajte svoj logotip na svojoj web stranici.

Ako reakcije nisu dobre, lakše ga je i jeftinije doraditi nego ponovno tiskati reklamne materijale.

Preporuka:

MOŽDA VAS ZANIMA