back to top
13.8 C
Mostar

Google SEO ažuriranja i promjene algoritma kroz godine

Drugi upravo čitaju

Pogledajte Google SEO ažuriranja i promjene kroz godine koje vam mogu pomoći da lakše shvatite kako funkcioniše algoritam. 

2003. godine – Prvo veliko ažuriranje Google algoritma, tzv Florida. Uključivao je kažnjavanje stranica koje su masovno koristile nagomilavanje ključnih riječi.

2004. godine – Google i druge tražilice poboljšale su rezultate pretraživanja za lokalne tvrtke. A 2006. Google je objavio prvu verziju paketa Maps.

2005. godine – ubacuju tražilice atribut no-follow. Što to znači? Ako vodim dobru web-lokaciju, imam dobar autoritet, tražilice me dobro rangiraju i povežem se s drugom web-lokacijom u svom sadržaju, u tom slučaju s atributom zabrane praćenja priloženom toj vezi neću prenijeti nikakvu vrijednost na tu web-lokaciju.

Odnosno, ne pokušavam uvjeriti Google ili bilo koju drugu tražilicu da je stranica u redu, tako da ovaj link ne doprinosi njenom višem rangiranju.

Na taj način se “farme” izgradnje linkova i pojava besmislenih rezultata stavljaju pod kontrolu. Sjećaš li se toga?

2006. godine – Google izdaje Google Analytics i Google Webmaster Tools, sada poznate kao Google Search Console.

Google SEO ažuriranja
Google SEO ažuriranja

Google SEO ažuriranja od 2010. godine

U 2010. Google najavljuje da je brzina stranice jedan od ključnih faktora.

Danas se SEO stručnjaci vode raznim standardima i imaju na umu 200-tinjak faktora za bolji rang, no Google nikad konkretno ne kaže što traže i na što trebaju paziti.

Prije 2010. Google je izdao još nekoliko manjih ažuriranja algoritama čineći pretraživanje sve boljim.

u 2011Panda ažuriranje. Drugo veliko ažuriranje algoritma odnosilo se na kvalitetu sadržaja. Njegovo lansiranje pokrivalo je 12% mreže i stoga je bilo dosta pomaka na ljestvici.

Kažnjene su stranice s nekvalitetnim, kratkim i neinformativnim sadržajem. Mnoge stranice su izbrisane s lica “neta”.

Panda se nastavlja ažurirati, odnosno mnoge nove verzije izlaze iu nadolazećim godinama.

Google SEO ažuriranja
Google SEO ažuriranja

u 2012. godiniPenguin (Pingvin) ažuriranje. Treće veliko ažuriranje algoritma odnosilo se na stranice koje su kupile veze ili ih izgradile putem mreže stranica kako bi poboljšale svoj rang u pretraživanjima.

Penguin je, kao i Panda, postao sastavni dio Googleovog algoritma 2016. godine.

u 2013Hummingbird ažuriranje. I Google počinje učiti semantiku, fraze koje se koriste u govoru, nije više fokusiran samo na ključne riječi.

Ovo ažuriranje smatra se jednim od najvažnijih. Također, počinje optimizacija za mobilne uređaje i glasovno pretraživanje.

Google SEO ažuriranja u 2015. godini 

U 2015. godini – konačno, mobilno pretraživanje ima prednost nad stolnim pretraživanjem.

Ovaj trenutak je bio dugo očekivan. Korištenje mobilnih telefona naglo je poraslo, ali se ne nazire prekretnica.

Napominjem da se prodaja još uvijek velikim dijelom odvijala putem računala.

Iste godine Google je predstavio RankBrain – prvi primjer umjetne inteligencije koja se temelji na strojnom učenju, uči kao što bi čovjek učio. Stoga su rezultati pretraživanja sve bolji.

Google SEO ažuriranja
Google SEO ažuriranja

U 2017. godini – Fredovo ažuriranje

Nikada nije službeno potvrđeno, ali je duboko potreslo svijet SEO-a i doživjelo ozbiljne promjene na ljestvici.

Vjeruje se da je ciljao sadržaj koji se više bavio prodajom nego korisnicima.

u 2018 – Google počinje favorizirati stranice koje su optimizirane za mobilne uređaje.

u 2019Burt ažuriranje. Još jedan update s kojim nas Google razumije bolje nego mi sami sebe. On zna što nam treba i prije nego što to utipkamo.

Nove promjene algoritma

MUM (Multitask Unified Model), novi algoritam koji će Google implementirati tijekom 2022. Prve promjene napravili su početkom godine, dok će ostale funkcije uvoditi postupno.

Google MUM je multimodalni algoritam usporediv s algoritmom BERT, ali, kako sami programeri tvrde, 1000 puta jači.

Sposoban je čitati tekst, interpretirati njegov sadržaj, produbiti razumijevanje teme i poboljšati razumijevanje vizualnim sadržajima.

Još zanimljivih članka:

MOŽDA VAS ZANIMA