Najbolja Upwork iskustva
Kada se želite baviti freelance poslom sigurno vas zanimaju na kojim platformama možete raditi.
Jedna od njih je Upwork. Možda i najpopularnija aplikacija za freelancere.
Zbog toga u nastavku prenosimo kakva su Upwork iskustva iskusnih freelancera.
Nisam više toliko aktivan na Upworku kao freelancer, ali Upwork je bio prekretnica u mojoj karijeri od prvog dana, i želio bih prenijeti malo “iskustva” i pozitivnosti za početnike i freelance veterane ovdje.
Upwork je bio “a-ha” trenutak koji mi je otvorio vrata diljem planeta i izgurao me iz moje komfor zone i “jadničkog” mentaliteta u nešto za što sam vjerovao da je “rezervirano” samo za pojedince.
Sa svima ću podijeliti uvid u navike, neuspjehe, prekretnice i trenutke koji su mi pomogli da od početnika postanem Top Rated, budem jedan od govornika na Upwork stručnim događanjima, budem skautiran od stranih kompanija i nakon samo dvije godine od kada sam dao otkaz u svojoj matičnoj tvrtki, zahvaljujući Upworku vodim marketinške timove i brendove s partnerima koji postaju lideri u svojim startup vertikalama od Filipina do Kanade – i naravno, dobivam poštenu naknadu za sav posao.
Više nisam freelancer, ali freelance je bila moja najveća prekretnica u poslu koja me naučila biti „one man business“ i nastaviti poduzetničkim putem.
Prva i možda najvažnija stvar je upornost i nadljudska upornost u pronalaženju prvih klijenata bez portfelja.
Podrazumijeva se da već znate što želite raditi te da ste barem prosječne kvalitete i sposobni voditi tečan i jasan razgovor na engleskom jeziku.
Svi to već znamo, ali vjerujem da se većina pita što znači “ustrajnost”. Iskreno, riječ je toliko općenita da svatko od nas ima svoju definiciju upornosti.
Većina nije u pravu jer sama upornost ne donosi rezultate. Ako mi ne vjerujete, pokušajte pomaknuti kamen s mjesta golim rukama. Pametna upornost je druga stvar.
Kao što rekoh, svi mi to drugačije definiramo, moja definicija je praktičan primjer iz teretane – mišić ne raste kada napravimo 10 ponavljanja, mišić raste kada nakon tih 10 napravimo još 3.
Ta 3 ponavljanja zahtijevaju svaki atom snage i donose stvarne rezultate puno brže od prethodnih 10.
Pristup klijentima
Nakon 20 poslanih prijava i 0 intervjua shvatio sam da moram promijeniti pristup potencijalnim klijentima.
Sjeo sam i guglao najbolje primjere propratnog pisma, proveo poslijepodne čitajući forume, blogove i članke o načinima poboljšanja propratnog pisma.
Preostale poveznice podijelio sam u 3 jednake “hrpe” i sastavio 3 različita “predloška” za propratno pismo.
Pod predloškom ne mislim na copy-paste, govorim o ključnim elementima za koje smatram da moraju biti u svakom od njih.
Prvi se fokusirao na klijentov problem, ne na mene.
Drugi se fokusirao na mene i na to kako ću dovršiti projekt.
Treći se fokusirao na mene i moje iskustvo u sličnim projektima.
Dobro pokriće je samo 50% posla, druga polovica je zapravo pronalaženje poslova za koje ste u startu 100% sigurni da ih možete besprijekorno obavljati.
Poslao sam 3 prijave po predlošku. 24 sata kasnije rezultat je bio sljedeći:
- Predložak #1 (fokus na rješavanje problema) – 2 intervjua
- Predložak #2 (fokus na moj pristup) – 1 intervju
- Predložak #3 (fokus na mene) – 0 intervjua
Pogreška koju čine početnici: Ne testiraju pristup klijentima iz više kutova i govore više o sebi nego o projektu.
Kako primijeniti upornost: Kad dođe faza “sad ću ja raspoloviti tipkovnicu”, sjednite, udahnite, razmislite na sljedeći način – kako da riješim problem ovog klijenta i znam li kako raditi ovaj posao iz A?
– Točno opišite što ćete raditi i uključite klijenta u proces.
– Onda se udobno smjestite, nastavite tipkati popratna pisma dok ne pronađete pristup koji vam odgovara.
Očekivanja klijenata
Drugi problem na koji sam vrlo brzo naišao bila su očekivanja klijenta.
Tijekom intervjua, umjesto da letimično prelazite preko tema kako biste dobili “U redu, dopustite mi da vam pošaljem ugovor”, pobrinite se da klijent točno zna što može očekivati - a zatim ga premašite.
Zašto? Pametni mozgovi moderne znanosti pronašli su formulu za sreću.
Ona izgleda ovako:
Sreća = Očekivanje/Ishod
Ako klijent očekuje tornjeve i gradove, a dobije malo – naravno da će poludjeti i svima opaliti 0 zvjezdica.
Ako klijent očekuje da će projekt biti gotov do petka, sa (da koristim dizajn kao primjer) 3 revizije, a vi ga isporučite u srijedu i kažete “Oduševljen sam vizijom vašeg brenda i želim dati sve od sebe da projekt izgleda svjetske klase i stoga dajem neograničen broj izmjena dok ne izgleda baš kako treba’ – klijent će vas uokviriti kao ikonu i držati vas uz krevet – i što je najvažnije, zaposlite svaki sljedeći put bez razmišljanja.
Ovakav pristup odnosi se na sve aspekte života – od posla do obitelji i toliko je jednostavan da je jednostavno nevjerojatno koliko dobrog može učiniti u kratkom vremenu.
Uobičajene pogreške
Gdje početnici (a ponekad i veterani) griješe: Objašnjavanje detalja i detaljno definiranje svakog posla je mukotrpan posao.
Za sat vremena posla trebalo mi je tri sata objašnjavanja. Koliko god treba – učini to.
Kako iskoristiti očekivanja kupaca za postizanje “Wow” efekta?
Znate da projekt realno traje XX dana ili sati.
Dodajte mu jedan dan. Malo tko će odabrati freelancera prvenstveno na temelju brzine, a sve dok je rok razuman, to vas ne treba brinuti.
Dogovorite X revizija (ako je dizajn), X postavljenih kampanja (PPC) ili bilo koje drugo mjerilo.
Predajte projekt 1 dan ranije s višestrukim revizijama ili materijalima, uključite mali bonus, pronađite način da se “potrudite”;
Svi radimo prvi posao za 15$, ali mnogi od nas ne vide posljedice prve ocjene i prvog oduševljenog klijenta.
15 dolara i oduševljen klijent > od 100 dolara i dugoročno zadovoljan klijent.
Odaberite klijente!
Ovo se ne može reći dovoljno puta. Ako imate osjećaj da nešto nije u redu s klijentom – 9/10 puta ste u pravu.
Nemojte žuriti svaki posao jedan za drugim. Pobrinite se da imate dobru “kemiju” s klijentom i da mu je sve jasno.
Meni osobno je bio princip – ako je istočnije od Njemačke, ne radim. Vjerujem da određeni mentaliteti i percepcije standarda mogu biti štetni čak i ako sve radimo kako treba.
Gdje početnici griješe: Dajte sve što date, samo da dobijete prvu ocjenu.
To je recept za katastrofu. Držite se svog područja i prijavite se za poslove za koje znate da ih možete 100% obavljati.
Ako se bavite SEO-om, nemojte juriti za radom na Data Entry-u jer će sljedeći klijent vidjeti da u svom portfelju imate posao koji nije vezan uz njihov projekt – tako da može potencijalno štetiti.
Komunicirajte s klijentom!
To je možda i najvažnije od svega. Komunikacija je vrlo važna i ne smije se zanemariti.
Moje pravilo tijekom projekta – 70% vremena razgovaram s klijentom, 30% vremena radim.
Kada ih uključite u detalje i sitnice vezane uz njegov rad i projekt, podižete motivaciju i sebi i njemu.
Svaka odluka, koliko god mala bila – uključuje klijenta. Svaka promjena, misaoni proces, strategija – uključuju klijenta.
Zadnjih par mjeseci stalno zapošljavam preko Upworka – komunikativni freelanceri koji imaju ovakav pristup uvijek mi postanu “go-to” ljudi, čak i ako su neki manje kvalitetni od “tihih” stručnjaka.
Kada završite projekt – niste gotovi s klijentom
Zapišite kontakt, stavite podsjetnik u kalendar i nakon mjesec-dva ponovno kontaktirajte tog klijenta!
Pitajte ga kako mu ide posao, radi li sve kako treba, kako su mu žena i djeca te je li sinu napokon kupio auto.
Ostanite u kontaktu bez skrivenih motiva ili očekivanja – isplatit će vam se brže nego što mislite.
Ove navike i pristupi pomogli su mi da postanem najbolje ocijenjen, a te iste navike i pristupi dio su moje svakodnevne rutine sad kad sam prešao na veće stvari – od njih uvijek dobivam samo rezultate.
Još zanimljivih članka:
- Kako zamotati poklon na vrlo poseban i kreativan način?
- Najbolje značajke prijenosnog računala – 7 značajki i specifikacija koje treba uzeti u obzir
- Kako ostaviti pribor za jelo nakon jela?
- Koliko dugo traju zaljubljenost i strast?
- Najsmješnija recenzija za Adidas čarape