SEO optimizacija postala je neophodna za sve web stranice na internetu.
Postoji nekoliko dokazanih metoda koje pomažu da se pojavite na vrhu Google rezultata pretraživanja.
U nastavku otkrijte koji su glavni čimbenici Google SEO optimizacije!
Čimbenici Google SEO optimizacije
11. Ključna riječ u oznaci naslova: Iako nije toliko važna kao što je nekad bila, naslovna oznaka ostaje važan SEO signal na stranici.
12. Naslovna oznaka počinje ključnom riječi : Prema Mozu, naslovne oznake koje počinju ključnom riječi imaju bolju izvedbu od naslovnih oznaka s ključnom riječi na kraju oznake.
13. Ključna riječ u oznaci opisa : Google ne koristi oznaku meta opisa kao izravni signal za rangiranje. Međutim, opis može utjecati na količinu klikova, što je ključni faktor rangiranja.
14. Ključna riječ pojavljuje se u oznaci H1: H1 oznake su “druga oznaka naslova”. Uz vašu oznaku naslova, Google koristi vašu oznaku H1 kao sekundarni signal relevantnosti, prema rezultatima studije korelacije.
15. TF-IDF: Otmjeni način da se kaže: “Koliko se često određena riječ pojavljuje u dokumentu?”.
Što se ta riječ češće pojavljuje na stranici, to je vjerojatnije da je to ta riječ. Google vjerojatno koristi sofisticiranu verziju TF-IDF-a.
16. Duljina sadržaja: Sadržaj s više riječi može pokriti širinu i vjerojatno imati bolje rezultate u usporedbi s kraćim, površnim člancima.
Nedavna istraživanja su pokazala da je duljina sadržaja povezana s SERP pozicijom.
17. Sadržaj: korištenje tablica sadržaja može pomoći Googleu da bolje razumije sadržaj vaše stranice.
Također može rezultirati poveznicama na web mjesto.
18. Gustoća ključnih riječi : Iako nije toliko važan kao što je nekad bio, Google ga može koristiti za određivanje teme web stranice. Ali ako pretjerate, to može naštetiti stranici.
19. Latentno semantičko indeksiranje sadržaja ključne riječi (LSI): LSI ključne riječi pomažu tražilicama izvući značenje iz riječi koje imaju više od jednog značenja (npr.: Apple, računalna tvrtka nasuprot voćnom Appleu).
Prisutnost/odsutnost LSI vjerojatno također djeluje kao signal kvalitete sadržaja.
20. LSI ključne riječi u naslovu i oznakama opisa: Kao i kod sadržaja web stranice, LSI ključne riječi u meta oznakama stranice vjerojatno pomažu Googleu da prepozna riječi s više potencijalnih značenja. Također može djelovati kao signal relevantnosti.
21. Stranica detaljno pokriva temu: Postoji poznata korelacija između dubine pokrivenosti teme i Google rangiranja.
Stoga će stranice koje pokrivaju svaki kut vjerojatno imati prednost u odnosu na stranice koje samo djelomično pokrivaju temu.
22. Brzina učitavanja stranice: I Google i Bing koriste brzinu učitavanja kao faktor rangiranja. Pauci tražilice mogu prilično točno procijeniti brzinu vaše web stranice.
23. Brzina učitavanja stranice putem Chromea : Google također koristi Chromeove korisničke podatke za bolje ciljanje vremena učitavanja stranice. Na taj način mogu mjeriti koliko se brzo stranica zaista učitava korisnicima.
24. Upotreba AMP-a: Iako nije izravni čimbenik Google rangiranja, AMP može povećati rangiranje na mobilnoj verziji web-mjesta.
25. Podudaranje entiteta: Odgovara li sadržaj stranice “entitetu” koji korisnik traži? Ako je to slučaj, može dobiti viši rang za tu ključnu riječ.
26. Google Hummingbird: Ova “promjena algoritma” pomogla je Googleu pronaći ključne riječi. Zahvaljujući Hummingbirdu, Google sada može bolje razumjeti temu web stranice.
27. Duplicirani sadržaj: Identičan sadržaj na istoj web stranici (čak i malo izmijenjen) može negativno utjecati na vidljivost stranice u pregledniku.
28. Rel=Kanonski: Ako se koristi ispravno, korištenje ove oznake može spriječiti Google da kazni vašu web stranicu za duplicirani sadržaj.
29. Optimizacija slike: Slike šalju važne signale relevantnosti tražilicama putem naziva datoteke, alternativnog teksta, opisa i naslova.
30. Pregled sadržaja: Google daje prednost nedavno objavljenom sadržaju, posebno za pretraživanja koja se često mijenjaju.
Naglašavajući važnost ovog faktora, Google prikazuje datum zadnjeg ažuriranja stranice.
Čimbenici Google SEO optimizacije – redovno ažurirajte sadržaj
31. Količina ažuriranog sadržaja: Promjene na stranici ukazuju na faktor svježine.
Dodavanje ili uklanjanje cijelih odjeljaka važnije je od promjene redoslijeda nekoliko riječi ili ispravljanja pogrešaka pri upisu.
32. Povijesna ažuriranja stranice: Koliko se često stranica ažurira tijekom vremena? Dnevno, tjedno, svakih 5 godina? Učestalost ažuriranja stranice također igra ulogu u rangiranju.
33. Označavanje ključnih riječi : Ako se ključna riječ pojavljuje u prvih 100 riječi sadržaja stranice, povezana je s Googleovom ocjenom na prvoj stranici.
34. Ključna riječ u H2, H3 oznakama : Ako se ključna riječ pojavljuje u formatu H2 ili H3, to može biti još jedan signal niske relevantnosti.
Zapravo, zaposlenik Googlea John Mueller kaže: “Ove oznake naslova u HTML-u pomažu nam razumjeti strukturu stranice.”
35. Kvaliteta odlazne veze: Mnogi SEO stručnjaci misle da povezivanje s kvalitetnim web stranicama pomaže Googleu šaljući signal povjerenja. To su dokazala nedavna istraživanja.
36. Predmet odlazne veze: Prema algoritmu Hillop, Google može koristiti sadržaj stranica na koje se povezujete kao signal relevantnosti.
Na primjer, ako imate stranicu o automobilu koja povezuje stranicu s filmom, to može reći Googleu da je vaša stranica o filmu Automobili, a ne o automobilu.
37. Gramatika i pravopis: Ispravna gramatika i pravopis signali su kvalitete, iako je Cutts prije nekoliko godina dao mješovite poruke o tome je li to toliko važno.
38. Izvorni sadržaj: Je li sadržaj na stranici originalan? Ako je zapisano ili kopirano s indeksirane stranice, neće biti dobro rangirano… ili možda uopće neće biti indeksirano.
39. Ažuriranje prilagođeno mobilnim uređajima: Često se naziva “Mobilegeddon”, ovo ažuriranje nagrađuje stranice koje su ispravno optimizirane za pametne telefone.
40. Mobilna upotrebljivost: Web-mjesta koja su laka za korištenje mobilnim korisnicima mogu imati prednost u Googleovom “Mobilnom indeksu”.
41. “Skriveni” sadržaj na mobilnom uređaju: Skriveni sadržaj na mobilnim uređajima možda neće biti indeksiran preko potpuno vidljivog sadržaja.
Međutim, Google je nedavno izjavio da je skriveni sadržaj u redu. No, naglašeno je da “…ako je sadržaj bitan neka bude vidljiv…”.
42. Koristan “dodatni sadržaj”: Prema objavljenom dokumentu Google Rater Guidelines, koristan dodatni sadržaj pokazatelj je kvalitete stranice (a time i Google rangiranja).
Primjeri uključuju pretvarače valuta, kalkulatore kamata na kredite i interaktivne recepte.
43. Sadržaj skriven iza kartica : Trebaju li korisnici kliknuti na karticu kako bi otkrili dio sadržaja na vašoj stranici? Ako je to slučaj, Google je rekao da ovaj sadržaj “možda neće biti indeksiran”.
44. Broj odlazne veze: Previše dofollow OBL-ova može “oslabiti” PageRank, što može naškoditi rangiranju stranice.
Multimedija na web stranici
45. Multimedija: Slike, video i drugi multimedijski elementi mogu djelovati kao signal kvalitete sadržaja. Na primjer, jedna industrijska studija otkrila je korelaciju između multimedije i rangiranja:
46.Broj internih poveznica koje upućuju na stranicu: Broj internih poveznica na stranicu ukazuje na njenu važnost u odnosu na druge stranice na web stranici (više internih poveznica = važnije).
47. Kvaliteta internih poveznica koje upućuju na stranicu: Interne poveznice s autoritativnih stranica na domeni imaju jači učinak od stranica bez ili s niskim PageRank-om.
48. Neispravne veze: Previše neispravnih poveznica na stranici može biti znak zanemarenih ili napuštenih web stranica.
Dokument Google Smjernice za ocjenjivače koristi neispravne veze kao jednu od ocjena kvalitete početne stranice.
49. Razina čitanja: Nema sumnje da Google ocjenjuje korištenje web stranice. Google prati statistiku čitanja, ali o tome što radi s tim informacijama ostaje za raspravu.
Neki kažu da će vam pomoći da se bolje rangirate jer će se svidjeti masama.
50. Pridružene veze: Sama affiliate veza vjerojatno neće naštetiti vašem rangu.
Ali ako ih imate previše, Googleov algoritam može obratiti više pozornosti na druge signale kvalitete kako bi bio siguran da niste “partnerska stranica”.
51. HTML pogreške / V3C provjera: Puno HTML pogrešaka ili netočnog kodiranja mogu biti znak loše kvalitete stranice.
Iako kontroverzno, mnogi u SEO-u misle da se dobro kodirana stranica koristi kao znak kvalitete.
51. Autoritet domene : Pod jednakim uvjetima, stranica na autoritativnoj domeni bit će više rangirana od stranice na domeni s manje autoriteta.
52. PageRank stranice: Nije u korelaciji. Ali stranice s velikim autoritetom veza imaju tendenciju da nadmaše stranice bez puno autoriteta veza.
53. Duljina URL-a: URL-ovi koji su predugački mogu oštetiti vidljivost stranice tražilice. Zapravo, nekoliko industrijskih studija pokazalo je da kratki URL-ovi obično imaju malu prednost u Googleovim rezultatima pretraživanja.
54. Put do URL-a : Stranica bliža početnoj stranici može dobiti malo više autoriteta u usporedbi sa stranicama duboko zakopanim u arhitekturi web stranice.
55. Ljudski urednici: Iako nikada nije potvrđeno, Google je podnio patent za sustav koji omogućuje ljudskim urednicima da utječu na SERP-ove.
56. Kategorija stranice: Kategorija u kojoj se stranica pojavljuje je znak relevantnosti.
Stranica koja je dio usko povezane kategorije može dobiti veću istaknutost u odnosu na stranicu koja je poslana u nepovezanu kategoriju.
57. WordPress oznake: Oznake su specifične za WordPress signal relevantnosti.
Prema Yoast.com: “Dobar način da poboljšate svoj SEO je povezivanje jednog dijela sadržaja s drugim, točnije jedne poruke s drugom.”
58. Ključna riječ u URL-u : Još jedan relevantan signal. Predstavnik Googlea nedavno je ovo nazvao “vrlo malim faktorom rangiranja”. Ali ipak faktor rangiranja.
59. URL niz: Google Categories čita kategorije u nizu URL-a i može pružiti tematski signal o čemu je stranica.
60. Literatura i izvori: Navođenje referenci i izvora, kao što to čine znanstveni radovi, može biti znak kvalitete.
Googleove smjernice za kvalitetu navode da recenzenti trebaju obratiti pozornost na izvore kada gledaju određene stranice: “Ovo je tema u kojoj su stručnost i/ili autoritativni izvori važni…”.
Međutim, Google je zanijekao da koriste vanjske poveznice kao signal za rangiranje.
Pratite najnovija Google ažuriranja
61. Oznake i numerirani popisi : Grafičke oznake i numerirani popisi pomažu vam razdvojiti sadržaj za čitatelje, čineći ga prikladnijim za čitanje. Google se vjerojatno slaže i možda preferira sadržaj s grafičkim oznakama i brojevima.
62. Prioritet stranice na web mjestu: Prioritet stranice daje se putem datoteke SiteMap.xml i može utjecati na rangiranje.
63. Previše odlaznih veza: Ako stranice imaju previše izlaznih poveznica, one odvlače pozornost od glavnog sadržaja.
64. UX signali iz drugih PageRank ključnih riječi : Ako stranica ima nekoliko različitih ključnih riječi, Google može dati internu oznaku kvalitete.
Zapravo, najnovije Googleovo izvješće “Kako funkcionira pretraživanje” kaže: “Tražimo web stranice koje mnogi korisnici cijene zbog sličnih upita.”
65. Starost stranice: Iako Google preferira svježi sadržaj, starija stranica koja se redovito ažurira može nadmašiti noviju stranicu.
66. Izgled jednostavan za korištenje: Ponovno citiranje dokumenta Googleovih smjernica za kvalitetu: “Raspored stranica na stranicama najviše kvalitete čini glavni sadržaj odmah vidljivim.”
67. Parkirane domene: Googleovo ažuriranje iz prosinca 2011. smanjilo je vidljivost parkiranih domena u pretraživanju.
68. Koristan sadržaj: Kao što je čitatelj Backlinka Jared Carrizales istaknuo, Google pravi razliku između “kvalitetnog” i “korisnog” sadržaja.
Preporučujemo da pročitate:
- iPhone aplikacije za praćenje tjelesne aktivnosti
- Najbolji martini koktel!
- Kako očistiti automobil?
- Kako uštedjeti pri kupnji kozmetičkih proizvoda?
- Kako otjerati komarce?
- Najtraženiji tečajevi online na Udemy
- Kako napraviti marketing plan?